Koningsdag 2024

Een gezellige Koningsnacht en Koningsdag in Reurle!

In 2022 is een nieuwe traditie gestart in Ruurlo met een ORANJE feest op het kerkplein voor jong en oud in de grote tent. En dit jaar gaan we opnieuw een oranje feestje vieren. Breng je ORANJE Partyoutfit nog snel even naar de stomerij, zoek je kleedje op en verzamel vast de spulletjes die je gaat verkopen: in Ruurlo vieren we koningsnacht en -dag zoals het hoort.

De entree is beide dagen gratis en als je lid bent van de oranjevereniging krijg je, in de voorverkoop, korting op de munten. Dit geldt ook voor de septemberfeesten straks, dus meld je vandaag nog aan als lid.

Koningsnacht

Om 20:00 starten EMPIRE en DJ Martin de muziek en vieren bij ons in Ruurlo koningsnacht tot 01:00. De entree is gratis het is tof wanneer je in het oranje komt.

Met korting munten kopen voor onze leden.

Dit jaar kun je, in de voorverkoop voor het eerst met korting munten kopen als je lid bent van de Oranjevereniging. Je krijgt dan korting van 0.50 cent op een muntje. Deze voorverkoop avond is maandag 24 April om 20:00 bij de Tapperij.  Nog geen lid? Hier meld je je aan.

Koningsdag

De officiële opening van Koningsdag 2024 in Ruurlo is om 10:00 in de ontmoetingsruimte in de Schoven door burgemeester Joost van Oosterum.

Vanaf 13:00 is er de kleedjesmarkt in de Dorpsstraat en vanaf 12:00 uur kun je je kleedje gaan klaarleggen. Kom je met de auto? Deze mag tot 12:30 in de Dorpsstraat zijn, daarna kun je deze parkeren op bijvoorbeeld het Zuivelplein.

De hele middag zijn er jeugdoptredens van verschillende muziek- en dansgroepen in de hele Dorpsstraat. De organisatie van Koningsdag nodigt dit jaar iedereen opnieuw uit om de bezoekers van de markt kennis te laten maken met hun club door middel van demonstraties of activiteiten waar bezoekers aan kunnen deelnemen. Alles is mogelijk: sport, muziek, dans, toneel of een andere leuke hobby. Ook wanneer jouw (klein)kind een speciaal talent heeft en dit graag wil laten zien, zijn ze van harte welkom tijdens de kleedjesmarkt. Denk aan een living statue, muziekoptreden, jongleren, een aanstormend DJ-talent of zelfs een circusact alles is welkom. En natuurlijk is het prima als ze daarna met de pet rondgaan.

Als je meer ruimte nodig hebt dan alleen een kleedje, of als je andere voorzieningen nodig hebt (zoals stroom), laat het dan weten aan de commissie. Dit kan via pr@oranjeverenigingruurlo.nl. Stuur een een mailtje met daarin je gegevens, wat je gaat doen en met hoeveel je komt. Daarna nemen ze contact met je op om eventuele de details met je af te stemmen.

De bingo voor jong en oud is om 14:30 in de grote kerk. De prijzen van de bingo worden gesponsord door de ondernemers uit ons dorp.

Snack en Ranja Run.

Dit jaar staat de Snack en Ranja Run op het programma! Basisschoolkinderen rennen van snack naar snack over een speciaal parcours door het dorp. Voor alle deelnemers ligt er een mooie herinnering klaar voor de deelname aan deze eerste Snack en Ranja run. De run start om 16:00 uur, Deelname is gratis, wel moet je je vooraf hier aanmelden.

In de grote tent kunnen de voetjes van de vloer, daar zorgen namelijk de band satisfexy en dj youri (de smurf) voor te gekke muziek.